Go to FROY.NO

IF Frøy - Forum

IF Frøy ble stiftet 1.10.1928 og er blant landets største sykkelklubber. Vi har base i Oslo og lange tradisjoner innen sykkelsporten både for mosjonister og for aktive på høyeste nivå.

Besøk oss også på froy.no.

Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 01:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Terrengtrening - mandag 4/6 og onsdag 6/6
InnleggSkrevet: 31 Mai 2012, 12:38 
Avlogget
Forumadministrator
Brukerens avatar

Registrert: 03 Feb 2010, 13:06
Innlegg: 211
Heisann!

Jeg skal reise bort noen dager, så her kommer neste ukes treninger!
Minner også om klubbmesterskapet som går på Haraløkka i dag.


Mandag 4/6 står følgende på programmet:
Alternativ #1 (Grustur)
”Hard langkjøring i Nordmarka. Se egen beskrivelse”
Ansvarlig for treningen er Sveinung.
Oppmøte på parkeringsplassen ved Låkeberget kl. 18:00

Alternativ #2 (Intervall)
”Drag begge veier på Milorgløypa (øst for nordelvåga) med høy intensitet eller evt. rolig restitusjonstur.”
Ansvarlig for treningen er Øyvind B.
Oppmøte på parkeringsplassen ved Haraløkka kl. 18:00.


Onsdag 6/6 står følgende på programmet (Grustur):
”Rolig tur til Losby”
Ansvarlig for treningen er Tor.
Oppmøte på parkeringsplassen ved Haraløkka kl. 18:00.


Ønsker også alle som skal sykle Raumerrittet på lørdag lykke til!



Hard langkjøring i Nordmarka
Planen med denne økten er å gi en ”formtopp” før et ritt. Vi kjører en (kort) langtur på grusvei med innlagte tempospurter á 4min med 2min hvile mellom dragene.

Vi møtes på Låkeberget P-plass og sykler opp til Bjørnholdt via Hammern. Denne strekningen sykles som ”hard oppvarming”. Når vi kommer ned på andre siden av toppen tar vi høyre etter nedoverbakken og kjører mot Liggern. Vi tar runden som ender opp i krysset før Kikut og kjører herfra tilbake til Hammern.
Etter vi har tatt til høyre mot Liggeren er vi gode og varme og herfra til og med krysset før Kikut kjører vi tempodrag med 100% intensitet i 4min. Vi kjører i stor grad etter klokka og dragene kommer uavhengig av terrenget (bortsett fra om vi er midt i en bratt nedoverbakke, da venter vi til vi er i bunnen) - dette for å simulere virkelige ritt. Det betyr at alle bør ha med klokke som vi kan samkjøre. Vi kjører 8-10 drag på denne runden.

Dette blir temmelig tøft og det er i utgangspunktet ikke lagt opp til pause underveis. Vi stopper ikke mellom dragene, men kjører i moderat tempo. Noe tempoøkning inn mot draget. Det er viktig at alle har noe mer i flaska enn bare vann og at man kan ta inn noe næring underveis (banan, gel eller lignende). Hvis ikke kan krampa komme fort. Meningen er at dette skal være en ”nedbrytningsøkt” som igjen vil føre til overskudd når rittdagen.

_________________
Hilsen
Gunnar Johnsen


Topp
 Profil Send en privat melding  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support